Glaad!

New Moon!!! 
Med det vill jag börja detta nya inlägg, det passar alldeles smaskens!
Jag var och såg New Moon med Magda i lördags (igår), en så himla bra film!
Både jag och Magda har ju läst boken som filmen är baserad på och vi snackade lite före om vilka förväntningar vi hade. Vi ville definitivt inte att filmen skulle göra boken orätt som första filmen trots allt gjorde när de inte tog med vissa händelser och ändrade på scener samt repliker. Dock behövde vi inte bli besvikna, bara småbagateller hade regissören missat och filmen var helt klart fantastisk! Så fort vargarna dök upp på skärmen reste sig nackhåren på mig, animationerna var underbart gjorda! Som sagt, en väldigt bra film som jag rekommenderar varmt till alla, twi-fans or not, se filmen! Det bästa sättet är ju trots allt att bilda sig en egen uppfattning och då tänker jag på alla som dissat filmen bara för att massor av galna fjortisar ber Robert Pattinson (Edward) att bita dem.

Helgen flöt på bra, jag hade jätteroligt med Magda, mina skrattmuskler fick jobba rejält. Vi spelade bland annat vänd-åtta och Monopol. Jag vann Monopol och nästan varje gång på vänd-åtta, Magda vann fyra gånger tror jag och det ska hon ha applåder för! *Flin*
Hon åkte hem till Stockholm vid femtiden idag och jag tog bussen hem. På busshållsplatsen börjar en indisk kvinna att prata med mig på engelska. Hon frågar om Nisses (affären) har öppet efter fyra på söndagarna och om iPod's är dyra eller bra. Jag svarar så gott jag kan och hon var verkligen trevlig. Hon sade att jag var en mycket klok ungdom och jag svarade med att jag inte var så ung. Då frågade hon om min ålder, jag sade 21 och hon blev väldigt chockad - "du ser ut som 15" blev svaret. *Fniss*


Här kommer en bild som jag tog av dataskärmen när jag satt och höll på med facebook. Twilight-fan? Moi?


*Fniss*
/V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0