Krig

Usch, sitter och lyssnar på P3 där de nyss spelat Sorgmarsch - det de tänker spela när de två stupade soldaterna från Afghanistan kommer hem. Känns nästan overkligt att svenska soldater dött, vi brukar väl inte hamna mitt i skottlinjen? Det känns som om det är något som mest händer USA, där man ser hur de vecklar ihop den amerikanska flaggan och lämnar över till de anhöriga efter begravningen. Eller också är det jag som tittar på för mycket teve, soldater dör väl varje dag och inte kommer alla från USA.

Jag vill inte ha krig, jag är en pacifist. Jag älskar mitt land men vet inte om jag skulle vilja dö för det, är jag en dålig medborgare då? En sämre patriot?

Verkligheten skrämmer mig ibland, tur att det finns vissa ljusglimtar på den molnbeklädda himlen.

Peace! (Snälla?)



Kommentarer
Postat av: Bella Manson - kom ihåg namnet!!

Viiiggggoooooo <<<3333333333

2010-02-11 @ 09:41:43
URL: http://bellamanson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0