Nytt år!

Hej då 2009 och välkommen 2010!

Jag har väntat med att skriva, dels för att jag varit lat och sedan för att saker hela tiden har hänt och jag orkar inte blogga varje dag, sorry.

Nytt år, som skrivet. Firade nyår hos morfar som vanligt med Gerd, Torsten, moster, Ottilia samt morsan. Morsan bjöd oss på en 6-rätters middag som hette duga! Det var jättegott!
*
Var på bio med morsan i söndags och såg Sherlock Holmes. Den var väldigt underhållande och jag rekommenderar den till folk som inte har några problem med att karaktärerna är lite annorlunda än tidigare gestaltningar. Robert Downey Jr och Jude Law är ett väldans bra par på vita duken och som vanligt får man alla svar på slutet i sann Sherlock Holmes-anda.
*
Läste ut Queen Victoria Demon Hunter sista dagen av 2009. Den boken är så himla bra (och det kommer från en som inte gillar zombies något vidare).
Just nu läser jag Pride and Prejudice and Zombies (!), en kul twist i den klassiska Jane Austen-sagan.
*
Jag har börjat följa två nya teveserier, Make it or Break it (ej i Sverige än) samt Lark Rise to Candleford (finns att se på svt play). Den första handlar om fyra tjejgymnaster som slåss med ”vanliga” tonårsproblem samtidigt som de tränar och försöker bli bäst på vad de gör. Den andra serien utspelar sig på 1800-talet på den brittiska landsbygden, man får följa 16-åriga Laura som får arbete på postkontoret samt alla karaktärer hon känner och möter.
*
Vad mer är nytt?
Jo, jag har skickat efter ett par nya glasögon, längtar ihjäl mig efter mina kompisar (inga nämnda, inga glömda) samt att jag inte har gått ned något i vikt så jag hoppas att min mag-operation kan infinna sig snart för jag är trött på att må dåligt!
*
Till sist men absolut inte minst: någon idiot till busschaufför prejade nästan av min mamma från en bro i början av januari. Hon jobbade natt så jag fick inte veta någonting förrän dagen efter för som tur var överlevde hon och kunde berätta vad som hände.
Det som gör mig fly förbannad är att chauffören, han/hon, envist skulle köra om morsan på en liten hal väg men inte slutade när den märkte att det blev för trångt. Nej, istället tryckte den på utav bara helvetet och skrapade förarsidan på mammas bil samt förstörde backspegeln. Om man orsakar en sådan skada så har man definitivt kört för nära! Det otäckaste var ju att de körde på en bro och att snö hade lagt sig så att det bara behövdes en tillräckligt hård knuff för att mammas bil skulle köra över broräcket och landa på vägen nedanför. Livsfarligt!
Jag har bett henne att polisanmäla chaufförshelvetet som inte ens stannade och kollade om hon fortfarande levde, jävla smitare. Är jag förbannad? Yes sir för jag vill att min mamma ska bli grå och gaggig och hinna se sina barnbarn innan hon far till himmelen!
Det är som morsan sade, det är tamejfan de professionella chaufförerna som kör sämst! Taxichaufförer vet man ju är idioter när de sladdar omkring på vägarna för att så fort som möjligt leverera sina kunder till anhalterna. Men tänk på att hastighetsbegränsningarna inte är MINST tillåtna hastighet utan HÖGSTA hastighet! Man ska alltid, om man är smart vilket jag vill tro att de flesta är, ha en hastighet som funkar för vägunderlaget. Även om det går att köra 90 på en snorhal väg så kan inte du förlita dig helt på att bilen klarar av alla kurvor, gasningar, bromsningar och så vidare. Du har även ett ansvar för medtrafikanterna och kan därför inte köra hur jävligt som helst. Så snälla, tänk på det när det är sånt här jävla väder som vi har nu med minus 20 grader och is överallt, var lite försiktig ute i trafiken.

Peace/ V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0