Har tråkigt..

Sitter vid den stationära datorn och lyssnar på en repris av Morgonpasset i P3 och kollar andras bloggar under tiden. Hittade Maria Montazamies blogg på amelia.se, trevlig läsning, jag tycker hon är cool! Läste hennes äldsta dotters blogg också, hon är så söt, blandar engelska och svenska ord hejvilt. http://blogg.veckorevyn.com/saramontazami/

Lyssnade på en folkvisa idag och började tänka (grubbla) som jag oftast gör, kan inte rå för det. I alla fall så kom jag på att det inte är "inne" att vara svensk, man ska till exempel vara en amerikansk copy-cat, strunta i alla svenska traditioner eller bo utomlands, glömma bort språket etc. Lite tragiskt, jag älskar mitt land men det får jag inte skriva för då är jag rasist. Om 50 år kommer vi säkert tillhöra USA. *suck*

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0