Drömmar

Igår träffade jag en gammal klasskamrat från Fryx på Lidl, Suzi. Hon jobbar där och vi snackade lite, jag är glad att det går bra för henne.
Träffade Nigar på Valborgsmässoafton, nu fattas bara Atieno så har jag sett alla mina nära polare från Fryx-tiden men jag vet inte vart hon håller hus och det är synd för jag saknar henne.
I alla fall så drömde jag om henne och några andra kompisar inatt. Det var en sjuk dröm och jag vet inte om jag kan förklara den men jag ska berätta om en "scen" i alla fall. Jag hade en mus, eller om det var en råtta, i handen och helt plötsligt blev den galen och någon sade till mig att jag var tvungen att döda den så jag krossade den i min hand. Den dog men såg fortfarande ut som en liten mus/råtta och för att inte behöva titta på den, för jag kunde inte begrava den just då, stoppade jag kroppen i en plastpåse under kudden i soffan. Efteråt åt jag någonting som hade samma storlek som musen/råttan och halvvägs igenom kom jag att tänka på det stackars djuret och jag mådde illa som bara den. Jag lade ifrån mig köttstycket, som påminde om en jättestor surimi stick för er som vet vad det är, och bestämde mig för att bli vegetarian igen.
Längre fram i drömmen skulle min körkompis Mimmi gifta sig men när hon kom tillbaka från salongen med sin brudklänning på och håret uppsatt berättade hon att hon fått bröstcancer.
Ja herregud, jag vet inte var min hjärna får alla saker ifrån!

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0