Percy Jackson och kampen om åskviggen

Har äntligen sett filmen vars titel står där uppe, orkar inte skriva om den. *pekar istället* 
Lyssnade på ljudboken redan i januari för att förbereda mig inför att se den på bio i februari men av någon anledning såg jag den aldrig då.
Boken är kanoners, skriven av Rick Riordan, och påminner om Harry Potter vad det gäller spänning, påhittighet och originalitet - älskar dem båda. Har inte lyssnat/läst de andra i Percy Jackson-serien än, finns fem böcker totalt, men nu när jag sett filmen ska jag definitivt börja med det.
Vad det gäller filmen följde den bokens händelser ganska bra, några viktiga scener - enligt mig - var borta och mycket var omarbetat för att passa på flmduken men filmen var bra, tyckte om den. Gillade skådisarna mycket, många stora namn men det var roligt att okända ungdomar spelade de tre största rollerna. 



Ska snart iväg och sjunga på bröllopet i Lundby kyrka, har nyss kört igenom låtarna, tre stycken totalt. Kommer nog gå bra.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0