Viggo heter jag!!!

Nu är det officiellt, jag heter Viktoria Maria Viggo Danielsson! :D De ringde från Skatteverket i Eskilstuna och frågade mig om jag ville behålla Viktoria som tilltalsnamn, ja det vill jag. Dock har jag ju kallats för Viggo av mina närstående sedan jag var 13 så det var på tiden att det blev officiellt. Fick även reda på att mellannamn är någonting helt annat än vad jag trott att det varit. Jag trodde att jag hette Maria i mellannamn men tydligen kan man bara heta efternamn i mellannamn. Heh, låter det krångligt? Ta detta exempel: Jag gifter mig och heter Persson i efternamn, då kan jag ta Danielsson som mellannamn, alternativt: om min mamma hade varit gift när hon fick mig så hade jag hetat Mellberg, då kan jag välja att endera heta Danielsson igen och ta Mellberg som mellannamn eller ta Danielsson som mellannamn. Typ så. Mina FÖRNAMN är alltså Viktoria Maria Viggo och nu ska jag skaffa nytt pass och nytt leg. Iiiih, jag är så glad!!!

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0