Tove + barnmorskemottagningen

Haha, ja titeln är kanske lite konstig för de som inte vet att jag brukar summera vad inlägget ska handla om i rubriken.

Tove är här!!!

Kom igår, vi såg på "en gång i Phuket" som var riktigt underhållande och bra mycket bättre än "sommaren med Göran" (för de som är rädda att filmerna är alltför lika varandra).

Idag följde Tove med mig till barnmorskan. Allting ser fint ut, mina blodvärden samt blodtrycket är bra, Alex hjärtljud är starkt även om barnmorskan fick leta på höger sida idag (bebben verkar ha bytt sida, hehe) och min mage växer som den ska. Låg förut på den nedre delen av kurvan, nu ligger jag smack mitt på, way to go Alex (som är den som rumsterar om och bygger ut). Jag fick mitt blodgruppskort också, fortfarande A+, hehe.

Nu ska Tovan och jag titta på "Tower Heist" och sedan kila till 'färet.
Imorgon blir det en och en annan vända till Selstor samt återbruket om vi orkar och hinner.
Förresten, igår när vi hade flyttat runt lite möbler här hemma och jag hade packat en kartong fick jag min första riktiga sammandragning. Det skrämde mig i början, känslan var ny och liknar svag kramp, om man nu kan ha "svag kramp". Pratade om det med barnmorskan idag som bekräftade att det var en sammandragning och inget att oroa sig över så länge den/de gick över efter ett tag och inte kommer för tätt. Funderar på hur det kommer bli efter förlossningen. Det kommer kännas märkligt när det inte sparkar i magen, vet inte om jag kommer sakna det eller ej. Däremot vet jag att jag längtar efter Alex men hen får inte komma ut än, ingen är redo för det - speciellt inte Alex själv.

Peace!

Ps, fredagen den 13:e har hittills inte varit alltför hemsk, peppar peppar ta i trä, hehe. Nu har vi dessutom ComHem-bredband installerat, go Judit och Judit!

Kommentarer
Postat av: Beate

Kul att följa dig på bloggen :) Hur lång tid är det kvar nu?

/Bea

2012-07-13 @ 13:20:26
Postat av: Viggo

Hihi, tack! :D Idag är jag i 29:e veckan, månad 7 så det går undan :D

2012-07-13 @ 15:38:02
URL: http://viggovarnamnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0