Veckan med Kitty!

I tisdags kom min älskade vän Kitty hit!

Vi hann med mycket i veckan som gått; vi grillade, städade och åkte till Selstor, gick på bio och pratade både SH och bäbisar.

Jag bakade en Daim-kladdkaka som blev mycket mumsig!


På onsdagskvällen blev det grillning:


Sanna var grillvakt


Mor tog hand om mina kycklingklubbor medan Sanna tyckte synd om dem


Tillbehörsbordet


Söt kissekatt nummer ett!


Min lilla tallrik


Gott med Viggos vegetariska grillspätt


Plingelmaffians motståndare i full fart med att plingla tillbaka!


Grillkvällen avslutades med läckra melonbitar, mums mums!


Hemmagjord go'fika när morsans jobbarkompis besökte oss


Vi hann spela Skip-Bo, till min stora förtjusning!


Smakade alkoholfria BEO under OS-invigningen, helt okej

I fredags fick Kitty följa med till barnmorskan, hon tyckte nog det var ganska roligt, speciellt när vi lyssnade på Alex hjärtljud. Jag blir så glad varje gång barnmorskan säger att bebisen verkar stark och mår bra. Jag mår också bra, förutom att jag har problem med halsbränna och samlar på mig vatten i vänstra benet ibland. Följer fortfarande kurvan med min mage och har gått upp dryga 6 kilo under graviditeten hittills.

OS-invigningen på fredagskvällen var spektakulär! Det var kul att se Voldemört bli besegrad av Mary Poppins, det var även häftigt att se Arctic Monkeys och Paul McCartney uppträda. Ska bli spännande att se hur många medaljer Sverige tar, jag hoppas på minst fem i alla fall.

I lördags eftermiddag var jag, morsan och Kitty på bio, vi såg Batman - The Dark Knight Rises. Huvva vad den filmen är bra!!! Jag blev inte besviken det minsta, jag vill till och med ha en fortsättning på storyn och följa Robin! Vi satt i ettans salong och trots att ljudet var lite väl högt för min smak så njöt jag i fulla drag, även Alex om jag ska gå efter sparkarna i magen. Alex skötte sig bra och trots att filmen var 2 timmar och 45 minuter lång behövde jag inget toa-break vilket kändes bra eftersom vi satt precis i mitten av salongen.
Efteråt bestämde jag och Sanna att jag ska gifta mig med Batman så får hon gifta sig med Robin, hihi.



Idag åkte Sanna hem men jag hinner inte hänga läpp över det för imorgon bär det av till Gunnarn! Åh vad jag ser fram emot det! Var senast dit upp för två somrar sedan och det ska bli så kul att återse den lilla byn och träffa alla härliga norrlänningar! Vi hoppas på fint väder mamma och jag, jag hoppas även på lite mygg.

Nu ska jag laga pasta med vitsås och sedan slå på teven för att titta på lite OS.

Peace!

Kommentarer
Postat av: Kitty

Haha, så mysigt att få se bilderna! :D Tack igen för en sådan toppenvecka <3 Ni är helt klart bäst!

2012-07-29 @ 22:50:11
Postat av: Viggo

Tack själv älskade vän, kom tillbaka snart igen! :D <3

2012-08-06 @ 12:59:24
URL: http://viggovarnamnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0