Mat, bland annat

Idag har jag nyst hundra gånger känns det som, kraftiga nysningar också som gör ont ända in i bäckenbotten, stackars Alex. Stannar hemma från praktiken idag och pysslar om mig själv *snörvel*

Har återupptagit min passion för matlagning och denna festmåltid bjöd jag min kära mor på igår, det är mjölpudrad lax med citronpeppar stekt i smör, citronsaft och vitt vin (matlagningsvin dock), sedan beströdd med räkor. Det andra är potatis- och äppelgratäng (receptet går att hitta här: http://www.vegetariskhusmanskost.se/recept/potatisochapplegratang ) och så en grönsallad. Mycket mumsigt, morsan gillade till och med laxen och hon brukar undvika fisk som smakar fisk, haha.



Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0