En bra och rolig dag

Idag har det varit full rulle men jag kan börja med igår då jag träffade Linda en stund på kvällen. Vi spelade Fia med knuff och det blev väldans spännande på slutet. Hon vann men jag var stolt över min come back (jag var underdog genom hela spelet). Sedan pratade jag lite med moster på facebook innan jag gick och lade mig. Vi har inte snackat med varandra på alltför länge. Vi skulle ha träffats idag men det verkar inte bli så tyvärr. Vi får ta det en annan dag istället. 

På Bondens egna marknad, som är varje lördag mellan den 7:e augusti till 2:a oktober, shoppade jag och morsan loss bland KRAV-märkta grödor. Vi inhandlade ingredienser till en Grekisk sallad som jag döpt om till Svensk sallad eftersom osten vi ska ha i är gjord i Sverige och inte alls påminner om fetaosten i affärerna. Salladen köpte vi av en jättesöt kille, hehe.
Vi köpte även en fin blombukett som vi satte vid mormors grav på väg hem, hittade även minneslunden så nästa gång ska jag ta med blommor till Lollo också.
Sist men inte minst svängde vi in vid en godisaffär, "Asgott", och shoppade godis för 77 kronor! Hey, det är faktiskt lördag. De har chokladgrodor där! Dock inte lika goda som de tidigare chokladgrodorna med medföljande kort men ändå, chokladgrodor!!!



Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0