Uusch, neggo...

Jag sov inte alls bra inatt, låg och vred och vände på mig i flera timmar. När jag äntligen lyckades somna väcktes jag av att det regnade, fan vad högt dropparna slog mot rutan. Det kliade även i min (känsliga) hårbotten, gillar det inte.

Sedan har jag migrän och är allmänt trött. Har skrivit nästan ett helt kapitel till en av böckerna men har mycket kvar. Är också lite stressad över att min skrivarkurs är så gott som slut, jag måste hitta en ny kurs tills jag kan ansöka till skrivarskolan jag vill gå på nästa år.

Till sist är jag både avis och bitter. En gammal klasskompis till mig har fått en gastric by-pass idag, en magoperation som även jag ansökt om. Det är fuskigt att hon får en och inte jag. Jag ringde ju till min familjeläkare förra veckan och då berättade hon i förbifarten att jag inte kommer få en operation på grund av blah blah blah. Istället skickar hon mig till ätstörningsenheten så att jag kan få träffa en dietist och psykolog. Hallå, jag väntade ju på att få träffa en dietist när jag var under utredning hos överviktsenheten i Uppsala!
Fan att det ska vara så jävla krångligt att få hjälp. De väntar nog på att jag ska dö, vilket jag säkert komma göra också innan jag fyllt trettio om jag inte går ned i vikt snart. Jävligt snyggt också av Uppsala att inte personligen meddela att jag blivit nekad operationen. Jag har gått och väntat nu i ett och ett halvt år på att få den, tänkte de låta mig fortsätta gå och undra över varför ingen hörde av sig, varför jag aldrig fick träffa en dietist? Min familjeläkare som jag pratade med, hon är likadan. Hon visste att jag tänkte sluta med min ångest-medicin men hörde aldrig av sig för att fråga hur det gick. Nu har hon skrivit ut en ny medicin som både ska dämpa min ångest och min hunger, jag vill fan inte ha en ny medicin!
Blä.
Nu regnar det igen, fy fan.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0