En "kort" uppis 20/5

Kollade på Eurovision Song Contest förra lördagen, tyckte väl att det var sådär. Fel låt vann, men så är det väl oftast. Känns som att Azerbaijan vann för att Europa vill se nästa års tävling i det landet, sympatiröster. Inte för att Sverige var bäst men vi var bra mycket bättre än de flesta som fick många fler 12:or än oss. Jag gillade Danmark och Moldavien men jag är glad att vi kom på tredje plats - länge sedan vi gjorde så bra ifrån oss. Men Italien som kom på andra plats, det var ju bara pinsamt. Lite roligt också att Rysslands guldgosse anklagar Eric Saade för att kopiera honom när det är han som har ett helt svenskt team bakom sig, ironiskt.
*
Har förutom dessa åsikter en härlig nyhet att dela med mig av: jag kommer få min efterlängtade operation i juni!!! Visst, jag får själv punga ut 98 000 kr (där rök morfars arv) och det blir inte en gastric by pass utan en sleeve gastrectomy men den operationen känns mer säker och risken för komplikationer är inte lika hög som med en GBP. Operationen kommer göras i Stockholm den 21:a juni, på Centrum för titthålskirurgi (CFTK). Sedan har jag mindre än en månad på mig att tillfriskna innan jag och morsan hoppar på en buss till Skottland. Men jag vet att jag kommer klara det och jag vet också att jag kommer bli smalare och leva längre. Det är huvudsaken tycker jag.
*
Imorgon ska jag fixa nya brillor, det kommer gå på dryga 2 000 kr så där ryker semesterbudgeten, suck. Mina gamla älskade glasögons ena skalm gick av och det gick tydligen inte att reparera. De sade att de kunde försöka sätta dit en liknande skalm men det skulle ju bara se konstigt ut. Dessutom hade vänstra glasets ytbehandling släppt på vissa ställen så det skulle kosta ännu mer att byta ut glasen också, lika bra att skaffa helt nya då.

Peace to the world!


Kommentarer
Postat av: Sunny

Haha, jag hade faktiskt blivit lite mer äcklad om det var Rysslands bidrag som legat lika bra som Saade. :look



Men det är helt fantastiskt att du ska få din operation, är så glad för din skull! :D Synd det där med glasögonen. >_<

2011-05-20 @ 14:14:36
Postat av: Malin

Vilket datum åker ni till Skottland? Hinner vi ses nåt om vi kommer ner den 3 juli?

Kramis!

2011-05-23 @ 10:05:12
URL: http://duskaintemedpawillys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0