Födelsedagspresent!

* Idag kom min födelsedagspresent från Kitty som jag väntat på, jag blev jätteglad!
 
Boken heter "Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2" och handlar bland annat om genus, könsstereotyper och hur vi kan ändra både våra synsätt samt hur vi behandlar barnen. Har redan läst flera kapitel, det är en superbra bok, humoristisk och med många praktiska tips. Jag är jätteglad att Kitty gav mig den, tack så mycket kära vän. I slutändan är den ju inte bara till mig utan även till Alex, jag tänker verkligen försöka uppfostra Alex till att vara en individ, inte pojke eller flicka. Jag vet att både mamma och Kitty kommer hjälpa mig och Gud vet att jag kommer behöva dem för samhället är emot dem som inte vill veta av könandet!
 
* Kom på idag att vi har en spjälsäng, spjälskydd och sängkläder men ingen madrass, haha! Det blir till att ta sig en tur till IKEA igen och köpa en madrass men det väntar vi med tills sovrummet är renoverat och spjälsängen uppsatt.
 
Peace!

Kommentarer
Postat av: Miguel Christian Persson

Det är bara det att Alex har en pappa som nog kommer vara minst lika viktig!

2012-08-31 @ 22:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0