Helgen v. 26

* I fredags kom Wheevil hit och gästade oss! Det var ett kärt återseende och på lördagens första halva hjälpte hon oss att flytta grejer till Selstor, tack tack. På lördagskvällen drog vi ned till Cityfestivalen. Det blev lite shopping; både godis, ett ko-nattlinne till mor och så det bästa av allt: ComHem bredband!!! Det var en säljare som drog in morsan under sitt lilla tälttak på Stora Gatan och började ställa frågor angående hennes nuvarande bredband. Jag var på väg att dra henne tillbaka ut och gå därifrån men så snappade jag upp vem han jobbade för och hakade på istället, hehe. Summan av kardemumman är att vi nu har bytt från skräpiga Tele2:s bredband till ComHems, yey! 25 MB och så fri telefoni samt några nya kanaler till TV:n för inte alls mycket mer än vad vi hittills betalat för Tele2:s tjänster. Innan vi gick fick jag reda på att säljaren heter Alex, kom igen, det var ju ödet! Han var i alla fall jättetrevlig och jag tackar honom innerligt för att han fått mamma att byta bredband, jag har ju tjatat på henne att göra det i evigheter, haha.

Innan vi åkte hem lyssnade vi på Magnus Uggla. Han körde några av mina favoriter, bland andra "Johnny the Rucker" och "Varning på Stan". Fy fan vad jag diggade med i musiken, stackars Alex, hehe. Ugglan körde både gamla och lite nyare låtar, var underhållande och höll på i över en timma, tyckte det var bra.
Skönt att komma hem sen, min kropp värkte dagen efter kan jag säga, hehe.

Söta "Evil" med den amerikanska glassen
Nam nam

* Igår, söndag, var jag och morsan på Ottis 10 års-kalas. Vi fikade, träffade lite släkt och Ottis verkade gilla presenterna vi gav henne.
Vi satte även upp ett nytt skrivbord från IKEA som morsan ska använda som datorbord ute i köket. Vilket jävla jobb alltså, men snyggt blev det! Ska lägga upp en bild sen när vi fått dit extrahyllan också.

* Idag var jag till AF men innan dess pratade jag med en rar liten tant vid busshållsplatsen. Hon såg att jag var gravid och ställde frågor om graviditeten och bebisen. Tyckte det var riktigt roligt att prata med någon som inte dömer eller snokar i ens privatliv. Hon önskade mig lycka till och hoppades att allting skulle gå bra. Tack så mycket lilla tanten.
Kom dit AF fem minuter efter att de öppnade men fick nummer 30 samt en väntetid på EN OCH EN HALV TIMME! Mitt ärende tog bara fem minuter, suck.
Jag var vrålhungrig efteråt så nu sitter jag och avnjuter en kebab med bröd, mumma tycker både mamma och bebis.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0