JAG ÄR GRAVID!!!

Ja gott folk, rubriken ljuger icke, jag är på tjocken!
Graviditetstestet visade positivt 13:e februari men jag och Christian ville hålla det hemligt tills det hade gått en tid för man vill ju inte bli glad och planera för mycket för att sedan få missfall. Sanna, som samtidigt blev erbjuden gudmorplatsen (som hon tog) fick veta först, samma dag, skickade nämligen en bild på grav.stickan. Bilden och erbjudandet mottogs med jubel och tur var väl det, hehe. Morsan fick veta nyheten som tvåa, hon fick nämligen grav.testet på Alla Hjärtans Dag, hihi! Sedan kom Tove som nummer tre, hon satt och glodde på mig i nästan fem minuter innan hon kunde öppna munnen, hehe, det var komiskt. Jag överrumplade henne, stackarn, men efter ett tag kunde hon glädjas åt nyheten.

Igår var det ultraljud och både jag och Christian var nervösa. Men allting gick bra, det visade sig att Alex är helt normal, allting funkar som det ska och jag behövde inte oroa mig för att bli gravid så snart efter min viktoperation (7 månader). Alex har lyckats få i sig allting hen ska hittills, det är en stark bebis det där och redan älskad av så många. Ja vi kallar bebben Alex eftersom vi inte tagit reda på könet. Både jag och Christian är ganska genusmedvetna och Alex är könsneutralt tycker vi. Blir det en tjej ska hon heta Alexandra Elisabet Louice och blir det en kille ska han heta Klas Daniel Alexander! Barnmorskan skrev ned vad hon tror är könet på en lapp som hon sen klistrade igen i ett kuvert så vi kan ju få veta om vi vill, men vi ska vänta ett tag först. På ultraljudet vinkade Alex till oss och visade bland annat upp sin ena stortå, men den där lilla handen kommer jag för alltid minnas och älska tills hjärtat brister.

Skriver kanske mycket dravel nu enligt vissa men jag är euforisk, idag släppte nämligen jag och Christian bomben för resten av världen och den mottogs med mycket kärlek och många gratulationer, helt underbart! Vissa tycker kanske inte att man ska bli förälder när man är i min position (inget jobb och bor hemma) men jag, Christian och mamma har redan gjort upp om en plan så folk behöver inte tänka på barnets bästa, det har vi redan gjort.

Här kommer bilderna på underbara ungen Alex Danielsson!



Peace så länge, ska försöka hålla bloggen uppdaterad nu när hemligheten är out there!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0