Gårdagen (11/9)

Jag förknippar datumet 11/9 fortfarande med terrorattackerna i USA, inte jättepositivt och en del av mig tänker att det är ett otursdatum, men igår motbevisade mig!

 

Mamma var ledig och jag hade gjort upp en lista med nödvändiga saker att få klart innan jag föder.

Låt mig börja från början på dagen:

- hantverkaren kommer hit och mamma går och klipper sig

- mamma och jag åker och hämtar ut ett paket med Liverpool FC-saker jag beställt

 

- vi åker vidare ned på stan, köper garn på Upplings till Alex babyfilt, käkar smarrig mat på Rob's Café i en schyst miljö med trevlig personal, letar efter babyböcker (av "mitt första år"-typen) och handlar behåar på Två Systrar (förut Twilfit, underbar personal där med!)

på stan stötte vi på en dobermann-hanne, han var hur mysig som helst och strök sitt huvud mot min mage (och Alex), åh vilken fin hund det var *suktar efter*

- vi svängde förbi Råbys Familjecenter också där jag bokade en samtalstid, de är verkligen trevliga där men jag har inte träffat Alex bvc-sköterska än, dock har Marie bara pratat gott om henne så jag hoppas att vi kommer komma överrens

- resan går vidare till Erikslund och Barnens Hus där vi hämtar Alex vagn samt regnskydd till den, en skötväska, två byxor till Alex och så Pampers gravidbox (gratis)
   

 

vagnen är lite svår att fälla ihop så det får jag och mamma öva på så vi kan få in den i bilen, hehe

- vi åkte till ÖoB där de hade förvånansvärt mycket intressanta saker till bra priser, till både min och mammas stora förvåning hittade hon en jättebra neutral babybok som hon köpte till Alex, den är så fin!

 

- vi tog en tur förbi KungSängen också och mamma köpte en fin säng till mig och en till sig själv, försäljaren var jättetrevlig och hade samma humor som oss (!), han sade att min säng skulle ta 3 veckor att tillverka och frakta hem, jag frågade om jag kunde få hem den snabbare och han sade att han ska försöka få den klar och levererad till nästa vecka - det vore ju underbart

- vi avslutade våran produktiva dag med kvällsmat på Donken medan det ösregnade utanför

Fy fan vad ont i kroppen jag hade när vi kom hem, känner verkligen av graviditeten. Inne på Rob's Café fick jag hemska "mensvärkar" men som tur var inga sammandragningar. Undrar hur Alex har det där inne, jag hoppas hen har det mysigt, hihi.

Idag har jag fortsatt vara produktiv, jag har målat Alex garderob för andra gången (men den kommer troligen behöva målas en gång till, suck)

 

tvättat två maskiner tvätt (hittills),

gjort i ordning barnvagnen och skötväskan (min BB-väska fixade jag i ordning i förrgår)
 

 

samt fortsatt på Alex mormorsfilt. Just nu lagar jag kvällsmat och bloggar.

Åh, just ja, sovrummet är klart!!! Jippi!
   

 

Hantverkaren kanske ska komma tillbaka och fixa till ett par småsaker men redan ikväll kan jag torka golvet och damma av så att jag kan börja flytta in imorgon. Visst, rummet skulle ha varit klart i fredags men som tur är har ju Alex inte tittat ut än så att det blev en fördröjning var ingen större katastrof.

 

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0