Helgen v. 38

På fredagen kom mamma hem från jobbet med en stor kasse svamp, en blandning av trattisar och vanliga kantareller. Nu (i morse) är hon äntligen klar med dem, mer än hälften torkade hon och lite frös hon in, resten gjordes i ordning i olika maträtter. Samma kväll stekte hon några kantareller, bredde smör på hårt bröd och la på svampen, huvva så gott! En delikatess vi inte ofta får avnjuta eftersom vi inte är ute och plockar svamp årligen.
   
 
Dagen efter gjorde jag lasagne med trattkantareller i, mycket gott. Men ingen bild för den blev lite bränd ovanpå, hihi.
 
Under helgen som var hann jag och morsan med mycket, vi köpte en ny fönsterbräda på Bauhaus som hon satte upp i sovrummet/barnkammaren plus målade vid elementet så nu ser det riktigt snyggt och fräscht ut! Allt som saknas är egentligen en gardinstång men det är ingen brådska med det just nu.
Vi var även till KappAhl ute på Erikslund och köpte lite fina kläder till bebben, det var sjukt mycket folk där för de hade någon "helgfest" med uppträdanden, ansiktsmålning för barn och så vidare.
 
Igår (söndag) städade vi i mammas sovrum (där jag tidigare sov). Det var hur mycket damm som helst och sakerna låg huller om buller (eftersom exet tidigare hade flyttat omkring allt och inte brytt sig om att sortera eller ens slänga skräp!). Hittade lite intressanta saker som jag trott försvunnit för alltid, nu är det bara ett fåtal saker kvar att gå igenom där inne, sedan kan mamma börja göra fint. Så glad för hennes skull och stolt över att hon orkar hålla på, jag önskar att jag hade mer kraft och kunde hjälpa till mer. 
 
Idag var jag till barnmorskan, hon tror att Alex är "fixerad" vilket i stora drag betyder att jag kan föda när som helst. Det är lite oroväckande för nu måste jag hela tiden tänka mig för vad jag gör och vart jag befinner mig någonstans. Har även en molande "mensvärk" i höfterna så vem vet, bebben kanske tittar ut den här veckan!
 
Skickade ju efter föräldrapenningsansökan för ett tag sedan, fick tillbaka papperet jag ska fylla i idag - för ANSTÄLLDA. Jag är tyvärr inte anställd och ska ha en blankett för arbetslösa, så nu måste jag vänta ännu mer på att få rätt papper. Varför kunde de inte bara ha skickat med en blankett för varje situation, de borde ju se att jag får ersättning av dem för att jag går hos AF. *suck* Däremot ska de få beröm för deras kundtjänst, talade med två mycket trevliga kvinnor som båda kunde hjälpa mig med mina ärenden.
 
 

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Monté

Åh vad spännande att det är dax snart :)

2012-09-24 @ 16:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0