Update 20/9 -12

Det haglar ute! Vi kan börja med det. Jösses, hagel... var ett tag sedan jag var med om det (även om sommaren inte bjöd på något toppenväder i år).
 
Alex "mormorsfilt" är klar! Den blev färdig redan i förrgår. Kommer passa bebben ypperligt i spjälsängen, den är varm och fin.
Tyvärr gör bilden den inte rättvisa, den är snyggare än såhär!
 
Igår gjorde jag pizza till kvällsmat, med tacobrödsbotten, mumma!
Min banan-ananas-curry pizza
 

Mammas vegetariska tacofärs-tomat-rödlök-jalapeños-oliver-salsa pizza (serverades med tillbehören matlagningsyoghurt och guacamole)
 
Min banan-ananas-curry-rödlök-inlagd paprika pizza (den njöt jag av idag till lunchen)
 
Mammas champinjon-inlagd kronärtskocka-inlagd paprika-rödlök-oliver pizza
 
Alla pizzorna hade såklart tomatsås med basilika och riven mozzarellaost i botten! Kryddade även med oregano efter ugnstiden på cirka 5 minuter. Smarrigt värre blev dem i alla fall, rekommenderar!
 
Ikväll ska jag få kebabrulle av min snälla mamma. Tog en tupplur och vaknade med värsta begäret efter just kebabrulle, haha. Har dessutom blivit ofantligt törstig den sista veckan, ska höra mig för med barnmorskan om det nu på måndag då jag har min sista tid (!), om jag inte går över tiden förstås.
 
Såg två avsnitt av "En unge i minuten" idag på Youtube, jag hade helt glömt bort att det spelades in här på Västerås BB! Kände igen några ansikten, bland annat en barnmorska jag har träffat några gånger på Carema MVC på stan, superhäftigt!
Den här serien är inte lika "blodig" som vissa andra förlossningsserier (som till exempel "Förlossningskliniken" på TV4 Fakta, huvva). Nog för att jag är nyfiken på hur en förlossning går till men jag vill inte se ALLT och en del grejer skrämmer bara upp mig. Dessutom är det inte relevant för mig att veta hur de gör utomlands i till exempel USA, jag ska ju föda här, i Västerås!
 
Just ja, innan jag slutar: igår var hantverkaren här och satte upp den sista listen. Mamma och jag har diskuterat och vi ska troligen ta bort fönsterbrädan och ersätta den med en vit i trä, mamma ska dessutom måla runt elementet. Hoppas vi hinner med det i helgen, vill så gärna flytta in resten av mina grejer och då ska rummet vara helt klart först.
Kan i alla fall meddela att jag sover gott i min nya säng, tack mor, hihi.
 
Hörde även av mig till Ellos igår, har väntat sedan maj på att få hem filmen Eclipse. I juni skrev de att den inte fanns i lagret och att de inte visste när de skulle kunna skicka den till mig. Idag fick jag svaret på mailet: de har permanent slut på filmen och jag kommer inte få den. Tack för att ni berättade det! *muttrar*
 
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0