God Jul för faen!

Ho, ho, ho, Goood Jul till er alla från mig! *bjällerklang*

Var en finfin julafton hemma hos morfar! Dessvärre ingen julgran i år men julstämningen fanns där ändå. Sov över där som traditionen kräver, hade en alldeles egen uppesittarkväll med filmen Tomten är Far till Alla Barnen (tradition även den). Lade mig sedan med radion på, P4 och radiopratarna där samt ljuv julmusik. Tyvärr kunde jag inte somna, antar att jag var för uppspelt, så när klockan närmade sig åtta på morgonen gick jag upp. Efter nio kom de första gästerna, morfars gamla vän Torsten samt morsan - vi käkade en underbar julfrukost med julmusiken skrålandes i bakgrunden. Totte, ett smeknamn på Torsten som morsan börjat använda, gick hem vid elva och då dukades det gamla undan och det nya fram.

Vid lunch dök moster Maria upp med ena barnet, Oskar. De "vuxna" doppade i grytan medan jag och Oskar höll oss till köttbullar, revbensspjäll, prinskorv, potatis och julmust. Jag vet, jag ville helst vara nyttig och schyst genom att inte bidraga med växthuseffekten och annat skit och därmed icke stödja köttproducenterna men va fasen, det var ju jul!
Vi tittade på Kalles Jul, som traditionen kräver återigen, och sedan skjutsade moster iväg Oskar till hans farföräldrar och deras fest och kom tillbaka med Ottilia. Under tiden kommer morsan med Charlie.

Gerd dyker upp innan moster och Ottilia, när de dyker upp delas julklappar ut. Jag fick pengar, underkläder, lotter och lite annat. Morsan har lovat mig ett Wii, det ska köpas i mellandagarna, bestämt på måndag, wiihoo!
Ottilia verkade bli glad över min fjuttiga julklapp till henne, hon upprepade hela tiden hur mycket hon tycker om mig, det kändes mysigt att höra och såklart älskar jag henne oerhört mycket!
Vi käkade julbord och alla hade hjälpt till att göra det, hurra för oss! Vi fick bryta i mitten för Karl-Bertil och hans jul, traditionen kräver, och senare blev det julfika.

Morsan och jag gick hem sent och jag somnade nästan på en gång men först var jag tvungen att prova mammas julklapp från mig, ett mode-spel på datorn - superkul men svårt!
Sedan har jag, morsan, Maria och Ottis återvänt till morfar (och Gerd som stannar över julhelgen) för att käka rester men idag fick vi ett litet break, det blev nämligen lutfisk - tjoho!

Peace and a Merry Holiday! /V


Julfrukosten                         Snö till jul!                           Charlie!
     

Julbordet                             Min jultallrik *mums*        Moster, mamma, Gerd och morfar
   

Finfina Ottis!
  Ottis leker med julklappen jag gav 'na


Ps, ska även underrätta folket att mitt paket från Bokus samt Barbarella har kommit fram. Nya piercingar samt flera härliga böcker att läsa under de kalla månaderna. Håller just nu på med Queen Victoria, Demon Hunter (rekommenderar!)

Självporträtt (ny piercing i läppen)
  Nya böcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0