Helgen

Oj, nu har jag mycket att berätta, hoppas jag får med det viktigaste.

Fredag
Jag och Anna träffades på stationen strax efter halv fem på morgonen och så började vår resa till Sundsvall. Vi hade det roligt trots att båda två var väldans trötta, jag hade dessutom varit vaken sedan halv två på morgonen *gäsp*. Allting gick bra, SJ höll tiden och vi kom fram till Sundis tio i tio, Malin hämtade oss och det var ett kärt återseende. När vi kom hem till hennes och Magnus lägenhet blev vi välkomnade av underbart söta Ted(dy) och hans far Mange.
Fredagseftermiddagen gick åt till att barnvakta Ted då både mamma och pappa hade saker att göra. Det gick jättebra, Anna och Ted klickade på en gång medan Ted mest var intresserade av mina bröst *flin*. Jag bytte min första blöja (på bäbisar) med hjälp av Anna. Ted är så härlig, han är ofta glad och om han blir ledsen så kan man snabbt göra honom glad igen, supersöt! (Titta bara på bilderna!)

Lördag
Dopdagen. Vi åkte ut till Alnön och dess kyrka som var fint klädd i julens tecken med en upplyst julgran och adventsljus. Prällen var ganska rolig, hon verkade nästan vilja behålla Teddy för sig själv och gullade med honom mycket. Jag blev rörd både då Malin läste sin dikt till Ted och när morbror Fredrik sjöng sin egna låt till huvudpersonen, huvva så bra! Morfar Pelle filmade allt och jag hoppas att jag kan få en kopia efter att han klippt och gjort i ordning den.
Dopfesten var bra också, farmodern hade gjort smörgåstårtor som var mumsiga och jag drack päroncider till det. Anna och jag kände oss lite utanför ett tag, ingen verkade vilja prata med oss och vi var ensamma vid vårat bort (jag räknar inte med det där paret som satte sig i andra änden och var osociala). Till slut kom Bettan till oss med hennes nya kille Stefan, det var mycket trevligt. Vi pratade och hade kul, sedan blev det fika och mycket goda kakor som bland andra Malin kämpat med - heja! Morbror Fredrik hade en liten överraskning, Kjell Danielsson från Jannez hade varit i hans studio och spelat in låten som Fredrik gjort enbart till Ted. Jag blev så rörd, tror att många tyckte om den, den är superfin!
Vi åkte därifrån sent efter att ha städat lokalen, jag fick även se Freddans studio, mycket fin - där skulle man vilja spela in låtar! Jag och Anna följde med Malin när hon lämnade av Teddy hos mormor, Bettan bor i en jättefin lägenhet *avis*.
Senare på kvällen kom Sofia och Theo över, Malins kompisar. Det var festdags, Theo körde oss till Timrå där vi gick in på någon bar och drack lite innan dansgolvet ropade på oss. Efter någon timma bar det av till Sundsvall igen och Avenyn, en ganska härlig klubb som vi stannade i tills klockan slog två - då var vi trötta och Theo skjutsade hem oss. God natt (halv fem)!

Söndag
Vi fick sovmorgon eftersom Teddy var hos mormor över natten. Anna och jag spelade lite PS3, hon vann såklart när vi körde mot varandra men någon gång lyckades jag vinna!
På eftermiddagen hämtade Malin Teddy och när hon skulle gå in med honom från bilen så halkade hon och ramlade i backen. Stackars hon, och Teddy som hon bar, tur att ingen av dem gjorde sig illa allvarligt. Efter någon timma var Teddy sitt ”gamla jag” igen och Malin hade torkat sina tårar *gosa*.
Vi åkte till Birsta City på kvällen och Malin körde sin första Drive Through på Donkan. Vi åt hemma och då hade även Mange gått upp (som jobbat hela natten då han kört lastbil till Umeå och tillbaka).

Måndag
Vi gick upp runt sju för tåget skulle gå halv nio. Satt vid köksbordet och åt frukost med Morgonpasset på radion. Sedan råkade jag glömma min mobil i sängen (där den kanske ligger kvar fortfarande) men Malin har lovat att skicka hit den så jag får använda en billig skitsak under tiden *suck*.
Vi hann inte köpa någon doppresent på stationen, det fanns inte ens någon pressbyrå där, usch. Det blev snabba kramar med Malin och snabba pussar på Teddy innan vi skyndade oss till tåget. Än en gång hade Anna och jag trevligt på tågresan. Denna gång var vi tvungna att byta tåg tre gånger men humöret var på topp.
I Gävle fick Anna träffa en kompis, han var gullig och köpte halstabletter till mig (jag blev ju sjuk på lördagsnatten). Mumma! Peter Siepen satt mittemot oss på tåget från Gävle, så himla kul, han är helfrän! Glittrig ögonskugga och en pappegoja i örat! Snygga skor hade han också! Anna smygfottade med mobilen, bild kommer. I Uppsala fick vi vänta en halvtimma och då köpte vi något att äta, sedan började Anna och en kvinna prata om hundar på tåget medan jag lyssnade på min älskade mp3. Somnade nästan på sista tågbiten hem, så himla trött!
Anna och jag tog farväl vid bussarna och jag skyndade mig till morfar som skjutsade hem mig.

That’s it!


Anna och jag på tågresan till Sundis


Jag och Teddy     Anna busar med T
  
 
På väg till dopet
   Familjen och prällen

Gänget i Timrå


Teddy pillar på en doppresent


Ps, det finns fler bilder men dem behåller jag för mig själv, mohaha!
Ds /V


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0