Lite sådär, va?

Var till Erikslund med morfar och morsan igår, det inhandlades mat till julbordet, sprit till julbordet samt de sista julklapparna. Vi åt på Tex Mex innan, alltid trevligt! Men på ICA Maxi blev jag irriterad. Det är så drygt med äldre som inte visar respekt för de yngre! En kärring höll på att gå in i mig och jag fick väja i sista sekunden så att vi inte krockade. Hennes axel for in i min men inte ett enda ljud kom ur henne, fy fan. En gubbe kom med sin vagn på vägen ut och ropade "Hallå!" åt mig för att jag tydligen stod i vägen. Han kunde inte ha sagt "ursäkta men skulle du kunna flytta på dig?" eller bara gå runt med vagnen? Åh nej, gamgubbar och gamkärringar har tydligen rätten att göra vad de vill *morr*. Jag tycker att det ska vara lika för alla, jag respekterar folk och då vill jag fan ha respekt tillbaka! Och folk undrar varför respekten för de äldre sjunker.. *muttrar*.
*
Brittany Murphy är död. Hörde det på radion igår morse, mycket tragiskt. Hon dog i sitt hem på söndagen, dödförklarades på Cedars-Sinai Medical Center, 10:04. Tydligen hade hon drabbats av hjärtstillestånd och nu visar det sig att hon var beroende av receptbelagda mediciner och möjligtvis hade anorexia. Oavsett så diggade jag henne och de roller hon porträtterade. Hon var cool och kändes jordnära samtidigt som hon nästan alltid spelade någon udda typ.
*
Saknar min polare Sanna i Kalmar. Igår lyssnade jag mycket på radion och både på morgonen samt natten dök det upp smålänningar och jag fick en sådan längtan efter min egna, personliga Kitty. Hon fick i alla fall sin julklapp i tid, hoppas hon gillar den.
Även Malin i Sundsvall hade fått sitt paket. Teds doppresent/julklapp kom i tid och hon tackade i ett sms, jag hoppas de får användning för den *flin*.
Saknar ALLA mina polare, speciellt nu när det är julstämning överallt. Jag älskar julen, den är bättre än min egna födelsedag! Jag älskar att ge bort paket men självklart är det kul att få paket också, hehe.
Fick ett sms från Lollo, vi ska träffas efter jul och jag längtar till den dagen!
*
Musikhjälpen i P3 är över. Det känns lite trist, teven och radion är lite tråkiga nu faktiskt. De fick in 5 748 442 kronor sammanlagt, woho! Heja Sverige! Fick reda på att Peter Siepen hade helt sonika tagit ut TIOTUSEN och gett till Musikhjälpen! Vilken hjälte alltså! Det känns ännu häftigare eftersom jag och Anna såg honom på tågresan hem från Sundsvall. En skitcool man som bevisat att han är skitcool ytterligare en gång! Jag tycker att fler kändisar hade kunnat bidragit så att summan gått över 6 000 000 kronor. Aja, det är fotfolket som gör allt slit i slutänden i alla fall så, you rock fotfolket!

Peace out! /V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0