Stan

Idag var morsan duktig och ringde bärgningsbilen så att hon kunde få iväg bilen till verkstan, den jäveln vägrar ju att starta!
Efter det åkte vi ned på stan (med bussen) och shoppade lite.
Vi var först in på Panduro Hobby och köpte lite julpyssel till imorn då vi ska sitta barnvakt åt Ottilia i några timmar. Jag köpte även plastpärlor och har nu gjort tre armband, ett till morsan och två till mig, samt att jag håller på med ett halsband. Skopunkten kom därefter och morsan köpte nya, najsa vinterskor och sedan fortsatte vi genom punkt till Twilfit där jag köpte en ny, vit behå. Vi kilade in på Lagerhause där jag införskaffade en julklapp till Sanna och en till mamma. Efter det bar det av till Systrarna Ericsson, vi fikade och myste lite - stan är så fin i sin julpyntning.
Sedan kom det moment som förstörde vårat glada humör. Vi gick in på Classes (Clas Ohlson) för att kolla om de hade en speciell glödlampa till en av våra snygga ljusstakar men det var omöjligt att hitta någon som kunde hjälpa en. Vi väntade vid "information" i drygt en kvart utan att en jävel i "blå skjorta" dök upp, fler människor blev lika irriterade som vi och vi letade som galningar men frågade man i kassan så sa de att man skulle till information. VI VAR JU NYSS DÄR!!! Så blev de av med trogna kunder, rätt åt dem så dåliga som de är på service! Fy fan! Sedan har de byggt om så vi hittade knappt ut, ja det var hemskt.
Vi smet in på glasbanken och köpte lite starkglögg och morsan köpte även en whiskey till sig själv. Efteråt tog vi bussen hem. Både ned på stan och hem var busschaufförerna på busslinje 15 trevliga och glada. De ska båda ha beröm för det, heja! De flesta chaufförer är så jävla sura, vad hände med "service med ett leende"?

/V


Mina två armband!



Min söta julkalender



Hemmagjord choklad med Fluff, mumma



Morsan köpte en chokladängel till mig, tack! 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Oh, jättemysigt med pyssel! Förut när jag var mindre fick vi jättemånga lådor med pysselgrejer från ett dagis och jag pysslade jämt. Nu händer det aldrig, när jag läste att ni pysslat fick jag lust att ta första bästa buss till er!

2009-12-06 @ 00:44:06
URL: http://xiwis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0