Books and books and more books

Tjingeling!

Fick ju hem mina böcker från Bokus förra veckan, har börjat läsa två stycken: "Handbok för unga skrivare" av Sigbritt Ernald och "How to write a blockbuster" av Helen Corner och Lee Weatherly. Båda är såklart köpta för att jag ska lära mig mer om hur man skriver "på rätt sätt" och första boken var lite av en besvikelse, den ska man ha när man går i skolan och ska skriva på svenskalektioner typ. Den andra är däremot vad jag behöver, jag har läst halva och redan blivit klokare, har dessutom börjat använda överstrykningspenna - ett bra hjälpmedel.



Vet inte varför jag plötsligt hungrar efter böcker och nya berättelser, det började innan jul och har inte försvunnit. Tycker lite synd om morsan som får betala alla räkningar, hon är egentligen för snäll mot mig, men jag är oerhört tacksam. När jag blir känd ska hon få trefaldigt tillbaka, älskar dig mamma.

I boken "How to write a blockbuster" får man tips på olika övningar och jag valde ut en av dem, mest för att jag var nyfiken. Gjorde ett collage med random bilder från olika tidningar, klistrade dem på papper och sedan papperna på en kartongskiva. Det satte igång kreativiteten vill jag lova, den står nu i köket så att jag kan titta på den från datorn när jag skriver. Morsan har till och med varit framme och blivit nyfiken. Jag vet inte om det kommer bli en bok av collaget men uppgiften var nyttig, rolig dessutom.


*
Igår kväll (lördag) var det Singstarafton!
Denna gången bjöd jag in min kompis Linda, samma tjej som bjöd med mig till The Studio.
Moster och kusinen var där och morsan också, vi hade riktigt kul och knaprade på chips och drack dricka mellan låtarna.
Ska kanske träffa Linda imorn också, vi får se, är ganska trött idag och halsen är lite öm - skrattade mycket igår. Linda fick även testa på Mario Bros Wii, hon blev beroende! *Muhahaha*

Solen skiner och jag grattar alla på Alla Hjärtans Dag! *Delar ut små gula hjärtan för gult är den bästa färgen*

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0