Glad!

Jag har många saker att vara glad för och jag tänker inte nämna små negativa saker så detta inlägg osar av positivitet!

Första positiva saken:
Mamma har beställt årets första kryssning! Vi ska åka med Cinderella, denna tisdag bär det av och på onsdagen kommer vi hem. Jag är jätteglad och tacksam för morsan har inte mycket pengar just nu. Sedan behövs det hundvakt och då ställer morfar upp så han ska ha beröm också.
Det ska bli så kul! Det är två saker som jag vill få ut av den här kryssningen. Det första är att fira min födelsedag som infaller denna torsdag. Det andra är att det troligtvis blir sista gången jag kan till fullo njuta av ett smörgåsbord innan magoperationen. Jag ska ha jättekul och lovar härmed min mamma att jag ska spendera så lite tid som möjligt i hytten!




Andra positiva saken:
Mina tänder ilar inte längre! Mamma köpte en jättebra tandkräm, Sensodyne's Pro-Emalj! Rekommenderar den till alla som har ilningar i tänderna. Jag kan inte lova att det funkar för er men jag tycker att ni borde testa. Nu kan jag njuta av det jag stoppar i käften och behöver inte ligga och våndas på natten när jag inte kan sova på grund av ilningarna. Wiho!

Trejde positiva saken:
Jag är inne i någon sorts bok-frenzy. Läser just nu Pride and Prejudice and Zombies av Jane Austen och Seth Grahame-Smith. Jag har inte läst originalet och gillar egentligen inte zombies men den här boken är helt lovely! Är i mitten just nu och det är så spännande. Mr. Darcy har precis lämnat sitt brev där han tar upp två saker som Elizabeth anklagat honom för efter att han friat! Spännande!
Även om det var några veckor sedan nu så kan jag inte glömma Queen Victoria: Demon Hunter! Åh vad jag önskar att de kunde göra den boken till film, så himla bra! Favoriterna är Perkins och Brown-familjen (ni som läst vet vilka de är och ni som inte läst borde läsa den och ta reda på vilka de är).
Jag har skickat efter en ny order med böcker från Bokus, jag har flera här hemma som väntar på mig men det är någonting speciellt med att öppna en alldeles ny bok och lukta på den, smeka sidorna och titta på omslaget. *pirr i magen*

 


Fjärde positiva saken:
Svenska Hogwarts! *love* Det stället är superunderbart! Jag har börjat lära känna två nya filurer (spelare) samtidigt som mitt rollspelande är fullt igång igen. Det är bara en sketen lektion kvar i Försvar mot Svartkonster och sedan kan jag flytta upp Romeo Heart till tvåan! Mina andra gubbar (elever) har jag också fullt upp med. En del spelar jag mer än andra i dagsläget men jag planerar allas framtida liv, så ingen kan känna sig utanför. *pussar på SH*

Peace /V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0