Sammanfattad semester

Hej alla glada, nu är jag hemma igen!

Var uppe i Gunnarn från torsdag till onsdag, tog dryga 10 timmar med nattåg samt ett byte till buss i Vännäs för att komma upp dit men det var det värt! Hade aldrig åkt nattåg tidigare och det var en ny och ganska charmig upplevelse, hoppas jag får åka nattåg när jag och brudarna ska till Skottland - en tåggluffarresa jag hoppas blir av om något år.
I alla fall så var det kul där uppe för det mesta, kusinträffen gick som smort och jag fick lära mig väldigt mycket om mina förfädrar. Tydligen är vi Danielssonare släkt med både Greta Garbo, heliga Birgitta och Björn Ferry bland andra. Släktforskning ska jag ägna mig åt så snart jag har tid, pengar och en hjälpreda.
Internet gick jättesegt där uppe och i lagom tid till att vi kom dit kapades någon Telialedning så den förbindelsen sket sig. Myggen var inte alls så farliga som skräckhistorierna berättade men några stick fick jag - bildbevis finns. Överdoserade mejeriprodukter också så magen mådde inte alls bra ett tag. Köpte och provade Röda Lacket, ett snus som morfar brukade snusa när det begav sig - helt okej.

 Bruttorna  Teckning av Ottis, jag + E.M.D
 Morfars far och mors bröllopsfoto från 1914  Alla kusiner utom 3
 Hemskt myggbett!  Arbete
 Familjen  Nintendo DS!
 Saft-smiley, en rolig "olycka"
 På väg in till Storuman
 Så himla vackert!  Frisk luft
 Gottegris  Godnatt

*
Sms:ade med Magda nyss och vi har spikat ett datum för att träffas och se Eclipse på bio. Det blir förhoppningsvis den 3:e augusti, jag ser väldans mycket fram emot det! Efter det kan jag äntligen börja läsa den fjärde boken, jag vet, jag är lite koko.

Peace!

Kommentarer
Postat av: Sunny

Oj mycket spännande! Speciellt bilderna! Du är snyggve och jag älskar ditt hår och enligt Ottis lär jag få vara med och gräla med E.M.D :look Har jag någon chans över dem min kära WigZo? :)

2010-07-22 @ 22:56:07
Postat av: Viggo

Haha, tack så jättemkt stumpan, vilken fin komplimang ^^ Du vet ju att du alltid har första tjing på mig ;)

2010-07-23 @ 10:31:10
URL: http://viggovarnamnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0