Mh...

Jag måste få skriva av mig lite, har inte varit så aktiv ute på nätet den senaste veckan men folk förstår nog varför.
Jag vill först och främst tacka alla som erbjudit mig deras stöd och tröst sedan Lollos bortgång, det betyder oerhört mycket för mig.
Nu är det emellertid så att några från gamla gymnasieklassen har fått reda på att hon dött och vissa planerar att gå på hennes begravning. Jag kan förstå att de vill säga "farväl" men det känns ändå lite krystat för mig. Ingen av dem hade någon djupare kontakt med Lollo efter skolan, hon anmärkte ofta att jag var den enda som brydde mig om henne och att de andra bara fanns där när det blåste medvind.
Varför gå på en människas begravning som man inte haft kontakt med på tre år? De flesta av dem "kände" inte ens Lollo utanför skolan och som hennes bästa vän tycker jag att jag har rätten att påpeka att det är lite hyckleri att komma NU och börja bry sig när det redan är försent.
Det är helt i sin ordning om man vill skicka en blomma till begravningen eller skriva på facebook att det som hänt är sorgligt men vart fanns den sortens kärlek när hon levde?
En del tyckte hon inte ens om och det gör ont att veta att människor som hon inte kom överrens med tänker sitta i kyrkan och vara ledsna över en person de inte ens var vän med!
Jag saknar henne oerhört mycket, hon var som min syster och vi delade både tankar och upplevelser tillsammans. Jag tänker närvara vid begravningen och säga "farväl", jag kan inte stoppa folk från att komma utan hoppas bara att de som kommer dit är där för den rätta anledningen.

Peace!

Kommentarer
Postat av: Sunny

Jag förstår hur du känner! Ingen kontakt på längre tid och så nu, ne det känns inte riktigt rätt.



För att vara ärlig, den tid du varit off... För mig har det handlat om dig, hur du har mått och hur du förlorat en av dina systrar. Du har gett ditt stöd till hennes familj, jag har gett mitt stöd för dig, för jag vet hur mycket Lollo betyder för dig. Jag minns varenda ord du sagt om henne till mig, och jag vill ge ALL min respekt till henne för att hon varit den hon fortfarande är för dig.



Som slutord, du säger vad du vill, jag menar verkligen att jag alltid finns för dig, inte bara nu... Det gäller för alltid. :)

2010-07-02 @ 01:30:50
URL: http://xiwis.blogspot.com
Postat av: Viggo

Tack för din kommentar, du är lika viktig för mig som Lollo är. Jag har verkligen haft tur när det gäller nära vänner, ni är få men ännu mer älskade <3

2010-07-02 @ 09:28:56
URL: http://viggovarnamnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0