Update 22/8 -12

* Förra veckan var Wheevil här, alltid trevligt! Hon hjälpte oss att flytta möblerna från sovrummet ut till vardagsrummet för att ge plats åt hantverkaren som kommer hit vecka 36 för att renovera! Ser så framåt emot det, sedan kommer jag (och Alex när hen kommer ut) ha ett "nytt", rent rum att bo i tills jag kan flytta hemifrån. Min mamma är en ängel, vill bara säga det.

Lyckades göra quornfärsbiffar medan Wheevlan var här. Trodde inte det var möjligt men jodå, de höll ihop och smakade gott också, vilken tur! Till dessa biffar serverade jag klyftpotatis, tzatziki och grönsallad, mumma!




Gjorde även hemmagjord sojafärspizza med bearnaisesås till en kväll, gött!

* Igår provade jag ett recept på cheesecake. Det var ett enkelt recept men det känns som att någon ingrediens till smeten saknas för den blev alldeles för rinnig. Visst såg den snygg ut och smakade gott men jag ska testa ett annat recept nästa gång jag får för mig att göra en cheesecake.


Citruscheesecake

Funderar på om jag ska börja lägga ut recepten till alla maträtter jag skriver om... Annars är det bara att fråga om någonting verkar intressant, jag brukar "höfta" (äpplet faller inte långt från trädet) och improvisera men oftast finns det ett grundrecept jag utgår ifrån.

* Ikväll ska jag och morsan till City Gross och köpa blöjor! Vet inte hur affären känner till min graviditet men både jag och morsan tyckte det var ashäftigt när vi fick kupongen i brevlådan. Haha, så nu ska jag köpa blöjor för första gången plus babyvåtservetter, spännande!

Peace!

Kommentarer
Postat av: Shetani

Heh, på lilla bilden såg det ut som du gjort en cheesecake med ostbågar på. Var inte förrns jag läste citrus som jag kopplade.

Svar: Haha! Nog för att jag diggar ostbågar men inte ens under min graviditet skulle jag få för mig att sätta ihop en cheesecake med dem ;)
Viktoria Maria Viggo

2012-08-27 @ 16:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0