Snabb update på Lucia 2012

Okej, sedan jag börjat använda Instagram kommer färre bilder läggas upp här, i detta inlägg finns inga, sorry.
 
* Tove var här i helgen och vi gick och såg Breaking Dawn del 2. Ruskigt bra! Lite synd att det inte blir något mer, historien är slut, om det nu inte blir så att Stephanie Meyer tänker fortsätta serien fast med fokus på Renesmees liv (som det ryktats om).
 
* Köket från Hedröms levereras ÄNTLIGEN idag. Men inte har det varit problemfritt inte, jag vet inte hur många gånger både morsan och jag ringt till dem och frågat efter köket. Ofta har vi fått svaret att det varit sjukdom inblandat i förseningen och att de ska höra av sig senare, men de har aldrig ringt upp - vi har fått jaga dem istället och inte en enda gång har de bett om ursäkt heller.
Om inte köket håller måttet kommer de fått det hett om öronen, det kan jag lova, för mamma och jag har varit grymt förstående och tålmodiga med dem men är köket bajs så kommer jag kasta tillbaka skit på dem, och där med basta.
 
* Alex bara växer och blir större, i förrgår var hon för första gången på öppna förskolan på Råby och det gick över förväntan. Hon var hur go och snäll som helst, bara lite pipig när magen började kurra men någonting annat hade jag inte räknat med - hon är ju sin mors dotter, hehe. Vi fick göra gipsavtryck också, Alex högra hand och vänstra fot finns nu på en gipsplatta som vi ska hämta efter årsskiftet. Personalen är väldigt trevlig, det är ett stort plus och jag hoppas att vi kan fortsätta gå dit på "bebis-dagen" nästa år.
Alle-palle har börjat "prata" också, hon är mer vaken och alert och nya ljud och rörelser dyker upp hela tiden. Usch vad jag älskar min lilla skrota.
 
* Musikhjälpen går denna vecka och för mig är det verkligen julstämning. I år tänker jag skänka pengar också och donera dem i Alex namn, det får bli den första julklapp hon ger bort.
De har redan samlat in flera miljoner kronor och jag hoppas det blir mer, alla människor förtjänar rent vatten samt en fungerande toalett. Det gör ont i hjärtat på mig när jag tänker på att barn så pluttiga som Alex dör varje minut för att de saknar rent vatten, det är hjärtskärande.
Var med och skänk pengar ni med! http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3946
 
Glad Lucia på er gott folk, peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0