December-update

Det kanske inte är så smart att vänta till mitten av Januari för att summera December månad men jag har inte haft någon lust att blogga, så enkelt kan det vara ibland. Eftersom det nu är i mitten på Januari så har jag såklart tagit med några händelser från det nya året också.

* December var i sin helhet najs, många gånger var den stressig men på slutet kanon.
För det första städade jag, morsan och pojkvännen som tokar inför julafton, härligt med team work och att det blev snyggt! Sedan var julafton kanoners, alla var på bästa humör och Kalles jul samt Karl-Bertil förflöt i ro, i efterhand kan jag önska att julafton var längre än bara en dag. För mig är julen den bästa högtiden, den aftonen är till och med bättre än min egen födelsedag!
Hur som haver, jag fick massor av presenter, några jag önskat mig och några som överraskade mig så jag vill personligen tacka alla som gav mig en julklapp. Det var även roligt att ge bort, fast den känslan kommer kanske med åldern, hehe. Julafton = kanoners helt enkelt!

* I mellandagarna kom först Sanna, min älskade Sanna! När hon åkt hem kom Wheevil, älskade Wheevil! Hon stannade även till nyår då Tove, Linda och Leif samt min moster och min ena kusin också kom och vi hade världens kalas! Jag kommer från en liten men tajt familj och jag älskar det när jag har alla mina nära och kära samlade runt mig, så ultimatiskt mysigt! Gästerna stannade olika dagar och den sista att åka var Wheevil, efter det kom utvilningsdagarna, två stycken. Sedan blev livet lite tråkigt igen. Nu får jag istället tagga inför att fylla 24, huvva! Jag har inte lust att bli äldre!

* Höll mitt nyårslöfte i alla fall, tog mig ned till Arbetsförmedlingen förra veckan och skrev in mig igen. Heja Viggo! Det känns mycket mer positivt nu, kanske för att jag vågar säga vad jag tycker och tänker mera eller också för att människorna är trevligare. Efter den 24:e kommer jag få en handläggare och då ska vi snacka om hur vi ska gå till väga med att sätta mig i rörelse. Jag funderar på att kanske gå en kortare utbildning/praktik, få lite mer erfarenhet och testa en annan väg än vårdyrket. Har också sökt till ett jobb så hey, det rullar på för farbror Viggo!

* Har även fått tillbaka mitt manus, ÄNTLIGEN! Bara tre månader försenat. *argh*
Nu har lektören sagt att om jag skickar in ett manus till henne igen så kommer hon läsa det gratis, det tycker jag är ett bra sätt att behålla sina kunder på när man inte håller det man lovat och utför sitt arbete ordentligt. Saknar dock "sammanfattningen" till mitt manus, det sitter hon tydligen och skriver på fortfarande. *suck*

* Pojkvännen åkte ut ur Star 2011 i onsdags. Kompisröstning och fel domare var orsaken. Jag blir så jävla förbannad! Christian var toppenbra, han hade tagit till sig av det domarna sade och han både såg bra ut och lät förbannat bra! Ändå kommer han trea, "med ytterst minsta marginal". Vet ni vad det var för "marginal"? Den som kom tvåa:s kompisar! Jajamensan, de säger ju det till deltagarna innan de ska uppträda i kvartsfinalerna: ta med er så många kompisar som möjligt så ni får många röster. Skitbra, då tjänar klubben på det. Sedan är det fem domare som också har någonting att säga till om men som tydligen inte kan ett skit. De påstod att Christian inte hade någon "publikkontakt", ofta det är lätt att få kontakt med publiken om den enbart består av en rivals vänner! Jag fattar fan inte hur de tänker. De får se över hela arrangemanget och fixa det för just nu är det inte en sångtävling utan en populäritetstävling and I don't like it! *pust* 

* Ska även tillägga att jag har blivit förkyld (igen) för första gången i år, toppen! Jag är så trött på att ha ont i halsen och en rinning näsa, urk.

Och som vanligt skulle jag ha dekorerat detta inlägg med bilder från julen och nyåret men jag hittar fan inte kabeln till kameran, typiskt!

God Jul och Gott Nytt År (i efterskott)!
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0