Vecka 27

* I veckan som gått har jag och mamma bland annat satt upp skrivbordet och hyllan till den från IKEA. Blev riktigt snyggt tycker jag, hit ut ska datorn flytta idag. En datastol samt en hurts ska monteras ihop idag/imorgon, sedan är den delen klar (tills mamma ska renovera köket det vill säga).



* Jag köpte äntligen skötbordet jag ville ha, det - precis som Alex säng - står omonterad i sin låda fortfarande ute i förrådet men såhär ser den ut på Babyproffsens hemsida:


* Gjorde en god soppa med supermumsigt fetaostbröd till i tisdags:

Kitty fick receptet igår, jag hoppas det blev lyckat!

* Idag har jag gjort min första köttfärslimpa ever och den blev otroooligt god, så stolt över mig själv!


Nu när morsan kör sin pulverdiet tänker jag passa på att laga massor av kötträtter och träna upp mina matlagningskunskaper ytterligare. Känner redan nu hur jag "köttsvettas", haha. Ikväll blir det Flygande Jakob med RIKTIG kyckling den här gången, annars brukar jag ju ha i quornbitar kryddade med kycklingbuljong - inte helt fel det heller.

* Igår brände jag mig på fingret också men det tänker jag inte lägga ut någon bild på, det skulle förstöra matbildarna, hehe.

* Det är svinvarmt ute plus fuktigt, jag svettas även när jag sitter still. Blir nog till att köpa en fläckt snart, annars blir den här graviditeten onödigt jobbig.

* Imorgon hoppas jag att raggarna drar hem tidigt från Power Meet för jag och morsan behöver åka till Selstor och lämna lite grejer igen. Har inte varit nere och tittat på några bilar och det lär inte hända heller, är inte så värst intresserad. Jag skulle bli sittande i trafiken en timma och förmodligen kissa på mig innan jag hann se några bilar, hehe.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0