Skolavslutning + Cinderellakryssning

* I fredags var det skolavslutning på Tibbleskolan. Min tid hos klass 2b var således till ända. Det var en jättefin avslutning ute på scenen först, F-4 sjöng varsin låt, rektorn höll ett bra tal och det hela avslutades med att lärarna framförde en liten show - mycket uppskattat då en av dem härmade Loreen.
Min handledare sade att jag var välkommen tillbaka vilket känns jättebra, vill gärna komma och hälsa på dem nästa termin om jag kan då (ska ju bli mamma i slutet på September).

Min utstyrsel dagen till ära
Klass 2b mixade med 2a

* I söndags bjöd jag morsan på en Cinderellakryssning. Vi åkte från ett regnigt Västerås och kom fram till ett någorlunda soligt Stockholm.
Skaldjursfatet till middag var gott, vi delade på ett för en person och det räckte gott och väl (speciellt då mamma senare bjöd på efterrätt som var himmelsk!), hummern var helt klart godast.

Vy från vårat hyttfönster, 10:e våningen!
Mumma!
Huuummeeer!
Mamma med (krabb)klorna framme, hehe

Efterrätten jag åt var Åländsk grägglass med färska jordgubbar och bären var lika söta som glassen, fy sjutton vad jag och Alex tyckte om det! Mamma beställde 6 olika små desserter och var mycket nöjd med sitt val, visst ser det fint ut?

Himmelskt gott, önskar att jag hade kunnat äta en portion till!
Mammas fina 6 små desserter

Efter maten shoppade vi lite i Taxfree, jag köpte Converse-väskan jag längtat efter så länge och upptäckte att de säljer Conversed-dojor för 499 kr!!! Tyvärr hade jag redan köpt nya skor i Ullared för 649 kr, snacka om att känna sig snopen.
Köpte även en jättesöt sparkdräkt med tillhörande dregellapp till Alex, svindyrt men också ett fint märke, .

Mina nya dojor från Ullared, me love!

Kvällen avslutades på Hornblower’s pub till tonerna av trubadurduon TFT - Två Feta Trubadurer. Visserligen från Blekinge (inte mitt favoritlän) men väldigt underhållande.  

Två Feta Trubadurer

På morgonen nästa dag njöt vi av en god frukost med en vacker utsikt. Vi mötte även Birka Cruises på vägen ut från Mariehamns hamn.

Första etappen, hehe
Skepp o'hoj!

Efteråt tog vi en snabbis förbi Taxfree och innan vi klev av hann vi lyssna på TFT på puben igen. En räkmacka klämde vi i oss under tiden men den glömde jag ta bild på, hehe.

Det var en svinbra resa, för en gångs skull hade jag råd att bjuda morsan och ge henne en rolig upplevelse, det betyder mycket för en 24-åring som fortfarande bor hemma och aldrig har saknat någonting under hela sin uppväxt.
Tack till vädergudarna som underlättade vistelsen på båten också, det var soligt och fint på vägen hem.



Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0