Solbränd, bigarråer samt födelsedagsmiddag

Nu tror ni kanske att jag har slagit i huvudet eller blivit besatt av en alien men icke sa nicke, jag kände helt enkelt för att skriva ett inlägg idag också, så det så!

* Brände mig rejält i solen idag.


Detta är mitt vänstra knä men fötterna är värst, fy fan vad de kliar och gör ont, huvva! Var ute under hela eftermiddagen idag på praktiken. Skultunabadet ser riktigt najs ut och ungarna hade kul, det var toppen.

* Träffade morsan nere på stan efteråt, vi gick till restaurangen Indigo och käkade tapas. Jag velade länge med mitt val, det mesta var kryddstarkt och lockade inte men servitrisen var riktigt hjälpsam och till slut kunde vi beställa. Jag käkade små knyten med fisk och skaldjur i och till det serverades en chiliaioli som hon snällt bytte ut till en vanlig aioli, supermumma! Morsan tog tre olika tapas, vitlöksbröd som tyvärr inte höll måttet (smakade inte vitlökt helt enkelt!), starka champinjoner i chilivitlöksmarinad samt räfflade potatischips med en het paprikaröra till.
Morsan fyller ju 51 år idag men trots det var det hon som bjöd mig, alltid generös min mamma! Hennes födelsedagsmiddag blev lyckad men först fick hon frukost på sängen imorse, jodå, jag är inte helt värdelös som hennes unge.

*Till sist kommer det en bild på bigarråer, saftiga och goda.


Inhandlade av yours truly tillsammans med lite annat smått och gott som vi ska avnjuta här hemma framför fotbollen ikväll, Sverige möter ju Ukraina i fotbolls-EM. Heja Sverige!

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0