ULLARED!

Oj, oj  vilken resa jag var med om i helgen.
Morsan och jag åkte iväg till Ullared halv tolv fredag kväll och hade 10 timmars shopping i Ullared under lördagen innan bussen åkte hem med oss klockan fem på kvällen. Vi var dock inte hemma förrän halv ett på natten, då var vi båda glada men supertrötta.
Eftersom vi kom dit när Gekås öppnade klockan sju på morgonen var det inte fullpackat med folk på en gång, ganska skönt. Vi var klara runt tio och sedan var vi in en snabbis på eftermiddagen innan vi skulle hem. Stod då i kö i 30 minuter, det var drygt.



På Gekås handlade jag bland annat en tröja och dvd-filmer men mest blev det såklart saker till Alex, mycket Barbapappa för det hade de mycket av till min stora förtjusning!

Två fulla STORA kassar

Mammaklädesavdelningen var en STOR besvikelse. Det var enbart några ställningar i ett hörn, på dessa ställningar hängde tantkläder och kläder för vår och höst, fult och opraktiskt med andra ord.

Det fanns många andra butiker i Ullared också, inte bara Gekås stora varuhus. Vi var runt och kikade lite efter att vi shoppat på Gekås (första gången) och fikat på Rasta.

Fiiiikaaaa

Vädret i Ullared var väl inte toppen direkt, visst sken solen på dagen men det blåste så in åt helvete, jag frös ända in i märgen.

På lunchen käkade jag och morsan på Harry’s, mycket gott. Mamma tog en aubergineburgare och jag fick chicken nuggets fast olagligt, bara 0-12 åringar fick äta det egentligen, hehe.

<- Mammas <- Viggos

Notan hamnade till slut på drygt 1.600 kr för min del och ändå fick jag då ett par pastellorangea Converse och Sims 3 Husdjur av morsan. Det är dyrt med barn, hehe.

Vill definitivt tillbaka ändå, gärna till jul. Då kan man köpa julklapparna där och förhoppningsvis hitta vinterkläder till en två månader ung bebis.

Peace!

Ps, dagen efter spelade vi två spel som vi köpte där borta, Ullaredsspelet var underhållande och "Lusen" var rolig, trots att det är från fyra år, hihi. Till mitt försvar ska jag påpeka att det såklart är meningen att Alex ska spela "Lusen" i framtiden, jag köpte således inte spelet till mig själv.

Shop till you drop!
"Lusen" (mammas lus, hon vann första gången)

Kommentarer
Postat av: Kitty

Nice :D Ser framemot att se vad du köpte åt Alex! :D

2012-06-05 @ 18:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0