Helgen + räkningar

God afton mitt herrskap!

Från onsdagskväll till söndagskväll hade jag en mycket prominent gäst hemma hos mig, nämligen Wheevil! Vi gick på bio i torsdags med morsan och såg "Dark Shadows" med bland andra Johnny Depp och Helena Bonham Carter, rekommenderar den varmt. I fredags hängde vi med Liz och Xindea på Donken hela dagen och spelade bland annat UNO, superroligt! Helgen kom och morsan fick äntligen se den sista delen av Harry Potter sagan, hon tyckte nog att den var helt okej, Wheevil satt och snyftade nästan hela tiden, stackaren. Vi hann även planera lite kring våra karaktärer på SH och jag blev inbjuden som andrepilot i hennes släkt så nu är jag ägare till hälften av Van Der Zee, en holländsk magikersläkt, tjoho!

Ikväll betalade jag för första gången mina egna räkningar via Internet, med vägledning av morsan förstås, tack så mycket. Det kanske känns lite sent att börja nu och inte tidigare men de som känner mig vet att jag gör saker i min egen takt. Det var först vid 22 års ålder som jag började växa upp på riktigt och ta mer ansvar. Jag blir ju snart morsa själv och då vill jag kunna klara mig själv också. Dessutom har jag haft turen att ha en väldigt förstående och älskande mamma, utan henne hade jag nog inte varit Viggo. Hur som haver, nu är de efterskickade kläderna till Alex här hemma, ska ta lite bilder sen och lägga upp här så att folk som är nyfikna kan titta.

Just ja, höll på att glömma, om allt går som det ska kommer jag och mamma bege oss till Ullared för första gången den 2/6! Det ser jag verkligen fram emot, vore synd om vi inte kunde bli minst 15 pers på den resan, det är vad som krävs för att bussen ska rulla ned till Gekås.

Nu ska jag tjöta med Kitty på Skype, ha’ de’, peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0