Mat + ESC + Mors dag

Brände mig rejält i fredags på fritids, var ute hela eftermiddagen utan solkräm och det fanns mycket liten skugga. Duschade när jag kom hem och smörjde in mig med “after sun”, doften påminner mig om solsemestrar med morsan, härliga minnen!



Lagade för första gången en riktig paj i lördags, den blev hur mumsig som helst och jag är jättestolt.



Bakade sedan hallongrottor, även dem blev lyckade, en bra matlagningsdag med andra ord.



På kvällen var jag till gravarna med mor och moster. Lollo fyllde ju år i början av Maj och imorgon är det Mors dag så vi hade med oss blommor till alla. Det såg mycket fint ut vid båda gravarna.



Loreen vann Eurovision Song Contest i lördags, aaaah!!!
Jag har på ett sätt bojkottat Melodifestivalen och den internationella tävlingen förut på grund av att jag tycker att de bara vill tjäna pengar och att musiken alltid håller en dålig standard (de jag gillat har aldrig gått till final). Men i år har jag och mamma var mycket engagerade och vi gillar genuint Sveriges bidrag, heja Sverige och Loreen! Nästa år kanske vi sitter och tittar på ESC-finalen på plats!

Igår var det Mors dag, mamma firades med frukost på sängen och fick även ett kort jag gjort med fritidsbarnen samt en söt kaffekopp. På lunchen fixade jag i ordning en picknickkorg och så åkte vi till Skantzen i Hallstahammar. Där satt vi i både sol och skugga i drygt 2 timmar och åt, läste våra respektive böcker och fikade. Mycket mysigt!




Peace!

Ps, nu var jag väl ändå inte snål med bilderna? Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0