Ett par händelserika dagar...

I helgen var jag, morsan och Alex ute hela dagarna och shoppade grejer till köket. När vi var på MediaMarkt handlade vi alla vitvaror till köket av en mycket trevlig Ellinor, synd att de inte får provision där borta, hon var värd sin vikt i guld (och lite till).
Vi köpte varsin namnsdagspresent till Alexandra också:
Jag köpte även till mamma, båda heter ju Elisabet (namnsdag 19/11) och Alex är såklart döpt efter min älskade mamma.
 
Mamma vann tyvärr ingenting på sina lotter men lite glädje hoppas jag att jag skänkte henne.
 
På vägen hem från affärerna på lördagen fick jag syn på en skylt på Statoil, de sålde lussekatter och jag fick begär, haha! Så vi julfikade (glöggen togs fram såklart) och tjuvstartade därmed julen, mums.
 
 
Igår måndag fick jag en akut smärta i buken på förmiddagen, det gjorde så ont att jag grät (och jag gråter aldrig av smärta) så jag ringde 1177 och de skickade en ambulans. Såhär i efterhand var det ganska häftigt att få se insidan på en ambulans men just då var jag mest rädd och hade ont. Sex timmars väntan på akuten och sedan kvinnokliniken och slutresultatet: det är inget fel på mig, typiskt. Som tur är har jag inte ont längre, bara där alla läkare och gynekologen tryckte mig på magen, och jag hoppas att jag inte behöver uppleva den ever again. Har även blivit avskräckt från att hamna på akuten.
När morsan och jag var på väg hem på kvällen slutade bilen fungera bara några kvarter från oss, så typiskt! Morsan ringde bärgningsbilen och killen var riktigt schyst, han skjutsade bilen till verkstaden och oss till våran lägenhet.
 
Idag har vi varit till BVC med Alex, en läkare var där. Hon har varit min gamla familjeläkare, en person jag inte alls tycker om, typiskt hehe. Däremot var hon snäll mot Alex och skruttan väger nu drygt 5 kilo och mäter hela 57 centimeter, det går undan för min lilla kicka. Eftersom bilen är sönder fick Alex för första gången åka buss. Det gick bra, mamma fick hjälpa mig med vagnen vid några tillfällen när vi skulle av och på men stumpan låg och sussade sött,
 
 
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0