Igår bland annat

Igår var Alex första gång hos BVC på Råby, mamma skjutsade oss till Lena som hälsade oss med ett varmt leende. Hon vägde sötnosan som nu ligger på cirka 3800 g, hon följer sin växtkurva och som Lena sade: hon är precis lagom. Det är min dotter det, lilla tjejen lagom, hihi. Mätning gör vi nästa vecka.
Vi åkte hem, sötnosan fick mat och sedan gick vi till affären. Hon skrek hela tiden tills vi var klara och packade i varorna, DÅ gick det minsann bra att somna, haha!
 
Hämtade även ut Liberos startpaket som jag efterfrågade förra veckan. Libero låter ju alla BB:n i Sverige ge ut dessa startpaket om sjukhusen vill men tydligen vill inte vårat i Västerås. Jag hade läst att andra frågat efter dem direkt till Libero i efterhand och fått dem så jag provade och skickade iväg ett mail, fick ett trevligt svar tillbaka och startväskan inom ett par dagar. Tack så mycket Libero, det var snällt av er!
 
Igår kväll provade jag även bärsjalen igen (hade bara testat den en gång på BB) och den här gången gick det mycket bättre. Lilla Alex verkar trivas i den förutom att hon blir lite varm om jag sitter stilla för länge men då tar jag mig bara en liten promenad runt i lägenheten så är det problemet löst. Hon har blivit mer kinkig och därför vill hon inte ligga i vagnen eller ens i sängen bredvid mig när jag vilar, hon vill att man håller henne och det är tröttsamt att göra det 24 timmar om dygnet, bärsjalen hjälper verkligen till där då jag får mer rörlighet utan att hon blir upprörd.
 
Idag kom mammas efterlängtade fortsättning på George R. R. Martins bokserie, Kråkornas Fest, i pocketformat (som vi föredrar i den här familjen). Jag hade förhandsbokat den och tänkte först ge henne den i julklapp men så kom jag på att hon faktiskt har haft namnsdag och kommer ha en namnsdag till innan jul så nu ska hon få boken i en enda sammanslagen namnsdagspresent istället. Ikväll är hon iväg hos en jobbarkompis på middag så hon får boken imorgon. Hon lär hinna läsa ut den innan hon ska till jobbet på måndag om bara jag och Alex lämnar henne ifred, haha.
 
Peace!

Kommentarer
Postat av: Shetani

Tada, no hands!

2012-10-19 @ 19:17:18
Postat av: Kitty

Härligt :D Vad roligt att bärsjalen fungerar och Alex verkar trivs i den. :D

2012-10-20 @ 10:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0