Snabb update!

Ja det får bli en snabb update, bebisen behöver min uppmärksamhet, för att kort informera om förlossningen och lilla Alexandra som kom till världen i onsdags klockan 09:17.
Hade väldiga värkar som började på tisdagskvällen och som blev mer intensiva under natten till onsdagen. Efter att ha ringt förlossningen två gånger och försökt stanna hemma så länge som möjligt (stod i nästan en timme i duschen och blev till ett russin) skjutsade mamma in mig till förlossningen klockan 07:15, var då öppen 7 centimeter! Jag trodde jag skulle få lite smärtstillande och sedan åka hem och försöka sova men icke sa nicke, jag blev inlagd och en timma senare kom de första krystvärkarna. Fick prova lustgas men det gav mig bara panik så till slut blev det en "naturlig" födsel. Lilla Alexandra var frisk och kry när hon kom och barnläkaren som tittade på henne på fredagen sade att hon är mycket stark och mår alldeles utmärkt. Jag fick många komplimanger på BB om hur fin och duktig hon är, hjärtat svämmar över av stolthet. Jag förstår nu alldeles utmärkt varför föräldrar skryter om sina barn, för mig finns det ingen finare än min lilla dotter. Amningen är fortfarande lite knepig och lillan är bestämd av sig men nu är vi hemma och jag tror att det bara kommer bli bättre, positivitet är nyckelordet!
Nu ska här ammas, måste sluta. Bilder och mer kommer senare.
 
Peace!

Kommentarer
Postat av: Gabriella - Montéryttare

Åh vad härligt att det gick bra allting :) ser fram emot bilder på lilla söta Alexandra :)

2012-10-07 @ 17:21:03
URL: http://montebloggen.se
Postat av: VictoriaMR

Vilket Underbart Blogg inlägg. Gratulerar än en gång till Mor, Mormor och Dotter, Välkommen till Vår värld. <3
Kramar till Er alla Tre <3

2012-10-07 @ 17:50:54
Postat av: Malin

Grattis igen Viggo! Vad skönt att förlossningen gick bra :) Kramis

2012-10-10 @ 20:49:55
URL: http://duskaintemedpawillys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0