Arbetat...

Har jobbat hårt idag, i sovrummet/barnkammaren har jag dammat, putsat och tvättat fönstret, dammsugit, torkat golvet, sedan sopat golvet, skakat mattor och placerat ut dem samt städat lite i ett annat rum. *puh*
Jag har till och med dammsugit upp en spindel, grattis till mig (de som känner mig vet vilken STOR spindelfobi jag har...)!
Efter detta slitgöra gick jag och köpte mig en kebab med bröd och gav mig en klapp på axeln som tack.
 
Skickade in moderskapsintyget till Försäkringskassan också så att jag kan börja ta ut föräldrapenning när jag går på "föräldraledighet" (från Arbetsförmedlingen, haha).
 
Hittade resväskan jag hade till Skottland, tydligen var den inte urpackad! Inuti hittade jag ett litet Loch Ness-monster (gossedjur) som jag lade i Alex vagn, en mugg, pennor och korsord, kakor (!) och mina älskade böcker jag helt glömt bort (köpta i Skottland)!

Ikväll kanske jag och morsan börjar sätta ihop Alex "möbler", vi får se om vi orkar, har i alla fall tagit in dem nu.

Imorgon kommer hantverkaren tillbaka och avslutar sovrummet med en list till, just nu ser det inte riktigt bra ut på ena långsidan av rummet, tapeterna går liksom in i väggen.

Ikväll kommer jag troligen bli klar med Alex mormorsfilt, bild kommer i ett senare inlägg.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0