Helgen v. 37

Oj oj oj vad jag och morsan har jobbat hårt i helgen.
 
På fredagen hade jag ett möte på Råby Familjecenter där jag fick prata med en väldigt trevlig kvinna. Sätt där två timmar och pratade, det behövde jag tydligen och mådde ganska bra efteråt.
Hantverkaren skulle ha kommit men han dök inte upp, suck. Däremot ringde de från KungSängen och meddelade att de kommer med min säng imorgon (måndag), jippi!
 
Igår (lördag) fixade mamma ihop spjälsängen och moster kom hit för att hjälpa henne flytta tillbaka garderoberna. När de väl stod på plats kunde jag börja plocka in saker i dem igen men först var jag ned på stan och fikade på Café Brogården. Drack både en kopp kaffe och en Trocadero (det finns koffein i den drycken, hör och häpna!). Trots allt koffein behövde jag inte gå på toaletten förrän två timmar efter förtärandet, helt sjukt - ena stunden blir man kissnödig så fort man spolat efter sig och i andra stunden hinkar man i sig koffein och känner inte av det på flera timmar! Haha, helt kaiko!
 
Idag hjälpte jag mamma sätta ihop skötbordet, det visade sig inte vara så lätt när det fattades en skruv! Vi fick ge oss iväg till Bauhaus där en trevlig kille hjälpte oss hitta rätt skruv, vi fick två olika för att vara på den säkra sidan och han sade att vi fick dem gratis! Tack så mycket Bauhaus och buuu för Babyproffsen som säljer skötbord utan rätt antal skruvar i förpackningen! *morr*
Efter lunch har jag dammat och torkat sovrummet medan mamma klippte gräset, plockat in mer saker i garderoberna, varit till affären med mor, tvättat och nu på kvällen gjorde jag tacos med morsan. Supergott och en bra avslutning på en hyffsat positiv dag.
   
Morsan hittade alkoholfri Mojito på glasbanken, det är riktigt gott, allt man behöver är lite soda (sista bilden)
 
Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0